Auto tīrīšana

Pārvietojoties par ceļiem automašīnas paliek netīras. Visvairāk tas notiek ziemas sezonā, kad ceļus kaisa ar smiltīm un sāli, uz ielām veidojās dubļi un automašīnas virsbūve ātri vien apaug ar dubļu kārtu. Maldīgs ir priekšstats, ka pelēkās krāsas mašīnas mazāk smērējās. Uz tām vienkārši mazāk redz netīrumus un putekļus. Netīrumi, putekļi un smiltis parasti ir pelēkā krāsā un tieši tāpēc arī uz pelēkas krāsas virsbūves šos netīrumus tik ļoti neredz. Turpretī visvairāk netīrumus var redzēt uz melnas krāsas automašīnām. Tieši tāpēc melnu auto īpašnieku prieks ir liels, kad automašīnu tikko nomazgā, bet jau pēc pāris stundām vai dienām auto virsbūve jau ir kļuvusi netīra. Šo prieku var salīdzināt ar situāciju, kad tiek paņemts auto līzings un jums tiek dota iespēja izbraukt no salona ar pilnīgi jaunu automašīnu.

Apskatīsim, katru no punktiem, kas paātrina auto kļūšanu par netīrāku.

1) Smiltis. Smiltis kaisa uz ceļiem ziemas sezonā, lai brauktuves un ietves neslīdētu. Smiltis nodara vienu no lielākiem ļaunumiem auto virsbūvei, jo tās skrāpē auto krāsas laku. Smiltis ir cietas, abrazīvas un ar tām noklājās parasti visa mašīna. Tieši tāpēc nedrīkst slaucīt uz ielas automašīnu ar lupatiņām, nedrīkst tīrīt sniegu un ledu no virsbūves, jo jau ar tā aso birstīti Jūs saskrāpēsiet auto virsbūvi, bet ja tur būs vēl smiltis, tad tas šo procesu vēl pasliktinās. Smilšu nonākšana auto salonā arī var radīt neatgriezeniska sekas plastmasas paneļiem, ādas sēdekļiem. Smiltis skrāpē un tas ir jāatcerās.

2) Sāls. Sāli kaisa uz ceļiem ziemas sezonā, lai brauktuves nebūtu slidenas. Sāls nonāk uz auto virsbūves, ritošās daļas, lukturiem un rada ļoti nepatīkamas sekas. Sāls var izēst citus materiālus, arī automašīnas virsbūves lakojumu un krāsojumu. Sāls paātrina korodēšanas procesus un virsbūve ātrāk sāk rūsēt.

3) Dažādi reaģenti, ķīmijas. Uz virsbūves nonāk arī dažādi reaģenti un ķīmijas, kas izlīst no citiem transporta līdzekļiem, nolīst vai nokrīt no tiltiem, mājām un apkārt esošām celtnēm. Ja šīs ķīmijas satur skābi, tas var radīt neatgriezeniskus bojājumus auto lakai.

4) Bitums un rūsas daļiņas. Bitums jeb bitumens ir asfalta mazas daļiņas, kas atdalās no asfalta brauktuves un pielīp pie automašīnas virsbūves. Visvairāk cieš automašīnas sāni, bamperi un aizmugurējais vāks. It sevišķi labi bitumu var redzēt uz gaišas krāsas automašīnām, bet vissliktāk uz tumšas krāsas mašīnām. Lai noņemtu bitumu ir nepieciešams lietot speciālu šķīdinātāju. Ir nepieciešams ievērot lietošanas instrukciju un nedrīkst atstāt šo ķīmiju iedarboties pārāk ilgi. Rūsas daļiņas nonāk uz automašīnas virsbūves no bremžu uzliku darbības. Rūsas daļiņas atdalās no bremžu uzlikām un lido uz savas un citu automašīnu virsbūvēm. Rūsas daļiņu temperatūra ir augsta un tieši tādēļ tās ieēdās lakā un vienīgais veids, kā viņas dabūt ārā ir izmantojot speciālu ķīmīju, ka šķīdina šīs daļiņas.

5) Putnu izkārnījumi. Putnu izkārnījumi ir ar skābu vidi un laicīgi nenoņemti no auto virsbūves tie izēd laku un krāsu. Visbiežāk radītie defekti vairs nav labojami un pulēšana nepalīdzēs. Vienīgais veids, kā izlabot šo defektu ir detaļas pārkrāsošana.

6) Koku ziedēšana un koku sveķi. Pavasarī ļoti izteikti, ir ka auto virsbūves aplīp ar putekšņiem un koku sveķiem. Sveķu noņemšana arī prasa īpašas zināšanas un auto ķīmijas lietošanu.

Mēs apskatījām pamata iemeslus kādēļ auto virsbūves paliek netīras apkārtējās vides iedarbības rezultātā. Protams der atcerēties arī par tādām lietām, kā skābais lietus, sniegs, krusa, lietus, vētras, utt. Visu šo laika apstākļu iedarbības rezultātā auto virsbūve tiek pakļauta paaugstinātam nolietojumam.

Lai pasargātu Jūsu auto virsbūvi no ārējo faktoru iedarbības ir jāveic regulāra auto mazgāšana. Nomazgājot visu lieko no auto virsbūves Jūs paildziniet auto kalpošanas mūžu. Ļoti nozīmīgs punkts ir virsbūves pasargāšana no ārējo faktoru iedarbības. Auto paliek arī netīrs tādēļ, ka virsbūve ir nelīdzena, tā nav pulēta, tas nozīmē, ka uz virsbūves ir ļoti daudz vertikālo, horizontālo un apļveida švīku, kurās visu laiku krājās netīrumi un šīs švīkas aiztur un savāc sevī visus iespējamos svešķermeņus. Ja auto virsbūve būtu nopulēta (vairāk šeit), tā būtu pārklāta ar aizsargkārtu, kā piemēram, augstas kvalitātes vasku, sealantu vai keramisko pārklājumu, tad tiktu minizēta ārējo faktoru iedarbība. Jebkurš pārklājums, kas ir profesionāls un uzklāts Jūsu automašīnai palīdzēs saglabāt spožu un tīru izskatu, kā arī mazāk ļaus smiltīm, sālim un netīrumiem pielipt pie auto virsbūves. Regulāra bituma un rūsas daļiņu noņemšana atvieglinās auto mazgāšanas procesu. Jūs tērēsiet mazāk laika auto mazgāšanai. Ir jāsaprot, ka profesionāli nopulēta un aprūpēta automašīna Jums atvieglinās tālāko auto kopšanu, ar to būs patīkamāk braukt, tai būs augstāka vērtība un labāks izskats, bet pats galvenais šāda automašīna Jums sagādās prieku un patīkamas emocijas.

Please follow and like us:

Leave Comment

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *