Ja esi "iesūnojis" un jūti, ka vairāk laika pavadi pie datora, piekop neveselīgu dzīvesveidu, esi pieņēmies svarā un nejūties vairs labā formā, iespējams, ir pienācis īstais brīdis lai notievētu un uzlabotu savu fizisko formu. Šoreiz piedāvājam dažas vērtīgas idejas un vingrojumus, kā notievēt sportojot.
Svarīgi pieminēt, lai rezultāti būtu pēc iespējas labāki – vajadzētu konsultēties ar ārstu, dietologu un trenneri par piemērotāko uzturu un sporta aktivitātēm. Bet ja līdzekļi un laiks atļauj – dodies uz sporta klubu, kur trenneris sastādīs īpaši Tev piemērotu trenniņu programmu. Bet ja vēlies vingrot mājās – ir daudz un dažādi vingrojumu kompleksi katrai ķermeņa daļai – atliek izvēlēties sev piemērotāko un uzsākt treniņus.

Atceries, ka sākot vingrot ļoti svarīgi ir iesildīties – vislabāk iesildīties var skrienot. Iesildīšanos var sākt ar skrējienu – uz vietas. Ja ir iespējams, dodies vingro svaigā gaisā, it īpaši tagad, jo tuvojas pavasaris. Iesildoties iesakām izvēlēties lēno skrējienu, 5 – 10 minūtes ilgu. Ieteikums – lai vingrojumi dotu rezultātu, atkārto katru vingrojumu 10 – 15 reizes. Protams, nepārcenties un nemoki sevi – dari visu ar smaidu un pozitīvu attieksmi, jo tikai tā sasniegsi ātrāk vēlamos notievēšanas rezultātus. Ļoti svarīgi ir vingrojumu laikā pareizi elpot un neaizturēt elpu.
Viens no klasiskākajiem vingrojumu veidiem ir pietupieni – iesakām sākt vingrot tieši ar pietupienu veikšanu – ieliecieties ceļos, bet ne vairāk kā 90 grādu leņķī.

Viecot pietupienus – rokas vēlams turēt pēc iespējas taisnāk uz priekšu vai gar sāniem. Iesakām pietupienus veikt lēnām un nesteidzoties. Jāatzīmē, ka pietupienu veikšana trennē sēžas muskuļus, kas bieži vien mazkustīgā dzīves veida dēļ netiek trennēti.
Svarīgi ir trennēt arī vēdera presi – apgulieties uz muguras, salieciet kājas kā zemāk par 90 grādu lenķi. Atcerieties, ka mugurai jābūt pilnībā pie zemes. Ja esi iesācējs – seko līdzi, lai nebūtu lielas kakla sāpes, ka arī nespied sev uz galvu vingrojumu veikšanas laikā.

Ja Tev liekas par grūtu vēdera preses vingrojumi un vēlies ko citu – apgulties uz grīdas, ar potītēm saspiest bumbu un pacelt to līdz kājas atrodas perpendikulāri ķermenim. Izpildi šo vingrojumu ar pēc iespējas taisnākiem ceļgaliem. Dari tik, cik ir Tavos spēkos un nepārpūlies, tas var novest tikai pie pārslodzes. Ļoti varīgi ir arī trennēt plecus – izapļo tos vismaz 15 reizes katru uz savu pusi. Labs vingrojums ir arī šis – Pacel abas kājas un gurnus, stiepies uz augšu un ar augumu celies uz lāpstiņām (gurnus vari atbalstīt ar rokām) veidojot it kā "svecīti", pēc tam, neatgriežoties sākuma stāvoklī, ar kāju pirkstiem pieskaries pie grīdas pāri galvai.

Beigās mēģini lēni iztaisnoties un nolaist vidukli, tad kājas.
Jebkura fiziska aktivitāte Tev palīdzēs nomest lieko svaru, svarīgi neatkāpties un pildīt vingrojumus regulāri. Vingrojumu laikā atceries lietot daudz ūdens, kā arī vari padomāt par kādu speciālu diētu, kas stimulēs ātrāku svara nomešanu. Vislabāk būtu konsultēties ar ārstu, dietologu vai trenneri par Tev piemērotāko vingrojumu programmu. Galvenais – pozitīva attieksme un vēlme cīnīties ar lieko svaru.

Please follow and like us:

Leave Comment

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *