Pēc darbā pavadītas dienas tāds pārgurums, ka nav spēka pat ģimenei vakariņas pagatavot – pazīstama situācija, vai ne? Šajā rakstā uzzini par iedarbīgām metodēm, kas tev palīdzēs atgūt spēku.

Fiziskas aktivitātes

Ja esi intelektuāla darba veicējs, viena no visvienkāršākajām un iedarbīgākajām metodēm ir kustība. Lai cirkulētu asinis un audi saņemtu skābekli, jāvairo fiziskais tonuss. Tam noder parasta pastaiga, vismaz minūtes divdesmit. Lai nejustos izsmelts un noguris, fiziska aktivitāte vienmēr jābeidz tad, kad vēl mazliet gribas darboties.

Labs miegs, vismaz 6–7 stundas

Ja no rīta pamosties saguris, sprands stīvs vai muguru lauž, tas nozīmē, ka guļasvieta, visticamāk, nav iekārtota pareizi. Ir labi ortopēdiskie matrači un spilveni, kas nakts laikā palīdz mugurkaulam pilnībā atslābināties. Labam miegam ieteicama arī mazliet zemāka telpas temperatūra, nekā tā ir dienā, piemēram, ja pa dienu cilvēks jūtas komfortabli +21…+22 °C siltā istabā, nakts miegam ieteicama +19..+18 °C temperatūra. Ja guļamistabā ir izteikti sauss gaiss, problēmu palīdz risināt gaisa mitrinātāji.

Vakara miega rituāls

Lai vakarā varētu ātri aizmigt, organismam ir jādod signāls, ka esi gatavs miegam. Ko nozīmē vakara miega rituāls? Tās ir lietas, kas nomierina un noskaņo organismu miegam. Kā piemēru var minēt nesteidzīgu nomierinošas tējas baudīšanu, grāmatas palasīšanu, mierīgas mūzikas klausīšanos, domu sakārtošanu. Ja to ievieš par ikvakara rituālu, organisms pārsteidzoši labi noskaņojas miegam. Vissliktākais, ko var darīt, ir vēl pēc gaismas izslēgšanas klejot pa sociālajiem medijiem, uzspēlēt telefonā kādu spēlīti, jo spilgtais apgaismojums satrauc, nevis nomierina.

Kontrastduša

Labi palīdz kontrastduša. Pastāvi piecas minūtes zem karstas dušas, jo ķermeņa uzsildīšana izlīdzina enerģiju plūsmu. Pēc tam noskalojies ar aukstu ūdeni – no aukstuma asinsvadi saraujas un enerģija akumulējas.

Atbrīvot prātu

Darba laikā vai arī pēc darba vēlams kaut nedaudz atslēgties – aizvērt acis un sekot elpošanai. Koncentrēties tikai uz ieelpu un izelpu, pats galvenais – neko nedomāt. Ja neizdodas – ar strauju izelpu izpūst visas domas ārā. Bez domām prāts atspringst un atbrīvojas. Atslābst organisms un atjaunojas spēki.

Izkustināt pirkstus

Izkustini pirkstus – pastiep delnas uz priekšu un ātrā tempā iztaisno un savelc pirkstus dūrēs, kamēr sajūti siltuma plūsmu rokās un ķermenī.

Galvas masāža

Ar visiem pirkstiem enerģiski izmasē galvu – aktīvām un spēcīgām kustībām izķemmē matus. Tas rosina asinsriti galvas ādā un palielina tonusu.

Uzņemt enerģiju

Atgulies uz grīdas piecstaru zvaigznes veidā un paguli kādas 15-20 minūtes. Ar ieelpu iedomājieties, ka uzņem enerģiju un tā izplūst pa visu ķermeni.

Ingvers, citrons un medus

Dzer ingvera tēju ar citronu un medu. Aplej ingvera saknes gabaliņu ar karstu ūdeni, pievienojiet citrona šķēlīti un tējkaroti medus. Lieliski garšo un dod mundrumu.

Neizlaist brokastis

Lai cik aizņemti vai steidzīgi ir rīti, ieteicams pirms darba atvēlēt laiku veselīgām brokastīm (ja negribas, visticamāk, vakarā ir pārāk vēlu baudīta maltīte). Tā var būt omlete ar piedevām, augļi, pilngraudu maizītes ar dārzeņiem un sieru, veselīgi smūtiji. Laba izvēle būs arī dažādas putras vai musli ar jogurtu un augļiem.

Organizēt savu dienu

Stress ievērojami atņem enerģiju, tas vainojams pie daudzām slimībām. Viens no veidiem, kā samazināt stresu ikdienā, ir darbu plānošana. Vēl viens triks, kā samazināt stresa līmeni, – neļaut citiem sevi raustīt. Nereti tāpēc, ka nevaram atteikt, darām vienlaikus vairākus darbus, esam pārdeguši. Praksē pierādījies, apkārtējie ātri pierod, ja atbildi: “Labi, pabeigšu šo darbu, un tad palīdzēšu” vai “Man šodiena/šī nedēļa jau saplānota, bet mēs varam sarunāt uz citu dienu/nedēļu.”

Palutināt sevi ar patīkamiem sīkumiem

Jauni pirkumi uzlabo garastāvokli. Vai arī pārskati savu garderobi, labāk justies tev palīdzēs košu un dzīvespriecīgu krāsu apģērbi. Atceries, ka tumšie un drūmie toņi, iedarbojas nomācoši, bet košie tevi pozitīvi uzlādēs.

Spilgtas krāsas – imidža maiņa

Pamaini frizūru, matu krāsu. Katras izmaiņas dos pozitīvu enerģiju.

Gaisma 

Noteikti parūpējieties par labu apgaismojumu telpās. Gaišas telpas radīs labu garastāvokli un darbaprieku.

Biežāk satikties ar draugiem

Jautri pavadiet laiku, pačalojiet un paspēlējiet galda spēles.

Atrast sev mīļāko hobiju 

Tā var būt adīšana, dejošana, dziedāšana, nūjošana, fotografēšana vai kas cits.

Apūta dabā

Dabas krāšņums, varenība un iespaidīgums teju vai neviļus uzlādē ikvienu. Meži, kalni, jūru un okeānu plašumi, dzīvnieki, tuksneši un lavandu lauki, saulrieti un saullēkti, nakšņošana zem zvaigžņotām debesīm. Dabas saviļņojošais pieskāriens sasniedz cilvēka dziļākās emociju stīgas un iedvesmo priecāties par ikvienu brīdi.

Atpūta izziņā

Kultūra un tradīcijas. Laba literatūra. Izzinoši raidījumi. Ceļojumi, kas sniedz veldzējumu prātam un dvēselei, piepildot sevi ar jaunām zināšanām, apskatot slavenākās ēkas, muzejus, galerijas, izzinot svešu zemju vēsturi un izstaigājot slavenu komponistu, mākslinieku, arhitektu takas.

Please follow and like us:
error